måndag 15 oktober 2012

MÅNDAGSTANKE

Elsa Billgen berättade i sitt sommarprat att hon inte har byxor längre, har inte haft på många år. Och jag tänkte att jisses. aldrig byxor! Men å andra sidan, vad fint. Och skönt, för det är skönt med klänning och kjol. Jag va själv inne i en period då jag bestämde mig för att ha klänningen eller kjol minst två gånger i veckan. Det en fin period. I och för sig hade jag inte så många att välja på så det blev oftast samma som veckan innan men jag va glad ändå. Det va flera år sedan och nu för tiden har jag nästan aldrig kjol eller klänning. Om det är varm ute, som på sommaren väljer jag shorts. Om jag ska ut på festligheter ja då kan jag ibland välja kjol eller klänning. det blir liksom något extra då. Man borde ha kjol och klänning oftare. Himla fint ju.
Sensmoral: obefintlig. Alltså mest bara måndags-svammel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar