fredag 20 januari 2012

FREDAG OCH SÖNDAG

Det är söndag i luften, trots att det är fredag. Stockholm är snölöst och bitande kallt. Jag fick ett vykort från byn och mitt lilla hjärta ringde även och sa att han saknade sin knäppa storasyster. Mitt lilla hjärta är min lillebror och han har ett hjärta av snö, av det allra renaste. Dagar som denna saknar jag livet hemma en hel massa mycket.

En himla fin sak är i alla fall att jag är är ledig idag och det är ju minsann trevligt. För att ta vara på ledigheten ska jag och mina goa vänner äta middag ihop. Rosalinda är här just ikväll också så vi ska liksom på samma gång säga hejdå till henne som flyttar till Holland imorgon. God mat, lite vino tinto och vänner ska nog kunna trösta min söndags-(fredags)melankoli. Blir nog hemskt brare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar