söndag 15 april 2012

"DET VA EN KLOK TANKE, FRANKE."

Jag inspireras av människor som verkligen engagerar sig. Som gör det dom tror på till hundra procent och som sen kan se tillbaka på sitt liv och vara stolt över det dom åstadkom. Det spelar ingen roll om man engagerar sig i sin karriär, i sin familj, i en organisation, i sin hälsa, i musik, i mode, startar ett företag eller engagerar sig i trädgården.

Jag såg ett program om en tjej som hade en liten liten trädgård i England. Hon odlade allt möjligt. Hela året arbetade hon med sin trädgård, sådde, rensade, skördade, syltade bär, kokade bönor, tog hand om komposten osv. Hon engagerade sig. Samma dag såg jag ett program om t-shirts. Det finns allt möjligt folk som på någon vis viger sitt liv åt just t-shirts! En kille samlade på en viss sort. Han kom från Japan och hade hundratals tröjor med ett speciellt tryck på, han hade ingen aning om vad trycket betydde men han samlade och därmed engagerade han sig.

Det här låter mest som svammel men det jag vill komma till är att jag vill bli en sån människa, som engagera mig i något jag tror på, vad det nu kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar