lördag 3 september 2011

BLOGGERS OCH JOLL

Allt ska ha en första gång och det här är alltså min första gång, som bloggers.
"Blogg hit och dit, jag hör inge annat än massa värdelösa bloggar" har jag tänkt och nu är jag visst en utav dom.  I flera år har jag ändå tyckt att det är rätt kul att läsa dom där värdelösa bloggarna, men att ha en själv skulle mest va fjantigt. Fast det vore ju ändå kul på nåt vis, en blogg som sparas och som man kan gå tillbaka till och läsa när man sitter där gammal och grå. Jag har alltså varit rätt kluven i bloggfrågan.

Jag läste en gång att var fjärde tjej i åldern "ungdom" har en blogg, så låt oss höja den statistiken nu vettja! För på äldre dagar har jag ändå kommit på att alla borde ha en blogg, speciellt om man ska flytta eller liknande (som nybliven student börjar man ju vilja lämna hemmets vrå). Om fler har blogg så kan man lättare hålla reda på och få veta vad alla goa vänner gör på sina håll, vart man nu än är.

Förresten skriver jag som om jag hade görmånga läsare men egentligen är det ju bara jag som vet om det än och sen ska jag tvinga Mickis läsa den också. Nu får man ha överseende med att detta så kallade "inlägg" är cirka helt och hållet ogenomtänkt och har ungefär lika mycket flyt i texten som en uttorkad bäck. Hur som helst så är det i alla fall gjort nu- ett första inlägg. Inte illa!



Det här inlägget dediceras till min enda läsare Mikaela Estander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar