måndag 5 september 2011

SOM EN PENSIONÄR

Min farmor och farfar är ganska nyblivna pensionärer båda två. Min mormor och morfar är också pensionärer. Grejen med dom allihop är att dom verkar ha fullt upp precis jämt, alltid ställen dom ska vara på och saker som ska göras. Det är som om man plötsligt får massa saker att göra när man blir pensionär. Jag har inte riktigt förstått hur det hela funkar tills nu, då jag själv är ledig/tillsvidare semester/mellan två jobb/ arbetslös, kalla det va man vill. Hur som helst har jag plötsligt varje dag i veckan bokad, som en pensionär.


Dagens schema består av att kolla på en hel srälldus med tv-serier och sen träffa Rasmus, alltså en av veckans lugna-gatan-dagar. Rasmus är killen på bilden, Rasmus va min kavaljer på balen, Rasmus är killen jag gått i samma klass som sen dagis, Rasmus är en av mina absolut bästa vänner och som en extra bror. Tänk vad bra det är att ha en Rasmus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar