söndag 16 oktober 2011

SOLEN SKINER MEN KYLAN BITER I KINDEN

Har haft en riktigt bra helg! Som bilderna visat har jag spelat spel (och vunnit på ett av dom tillsammans med min goa lagkamrat). Bakat och därmed samlat hemmafru-poäng (om det nu är något man vill samla på). Klippt ner alla halvtrötta blommor och buskar i trädgården. Druckit flera liter te och nu senast staplat hiskeligt mycket ved. Igår hade i alla fall jag och Anna en typisk Arvid&Häll-kväll. Pickenick, promenad, lax, Kråkguldet, fruktsallad, Loranga Mazarin & Dartanjang. Sånt som hör till helt enkelt. Det känns lite i hjärtat, att det va sista gången. Sista gången på riktigt. Och det gjorde lite ont när jag fick krama om mina vänner sådär lite extra länge eftersom jag inte vet hur långt det är tills nästa gång. Kanske vi ses på ICA imorgon? Kanske inte förrän juldagen? Nu ser inte jag min Stockholmsvistelse som en flytt, mer en tripp på obestämd tid. Det är ju inte på andra sidan jorden utan bara några timmar iväg. Det blir bra. (Försöker övertyga mig själv här.) På riktigt känns det väldigt kul och jag ser fram mot torsdag då det bär av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar