onsdag 19 oktober 2011

MUSIK FÖR EN TJEJ SOM JAG

Mina tre svenska favorit-artister någonsin är Sofia Karlsson, Lars Winnerbäck och Melissa Horn. Jag kan nästintill alla deras låtar och dom tre funkar liksom i alla lägen. Karlsson och Winnerbäck har jag sett live flera gånger men Horn är fortfarande kvar högst upp på "att se-listan". Och att jag inte sitter här med en bokad biljett till hennes höstturné kan inte förklaras på något begripligt vis. Men ikväll när jag satt på bussen hem från Bollnäs fick jag i alla fall ett himla bra samtal. Fina Julia (som är på Melissa Horns konsert i Gävle med Filip ikväll) ringde nämligen så att jag fick höra en bit live. Det va nästan så tårarna kom och åh så vackert (och åh så töntig jag är). När jag väl va hemma fick jag ett till liten samtal från Filip och fick höra ännu en bit. Tack till er två! Till er som inte förstått dessa tre artisters storhet: jag beklagar, men jag antar att smaken är som baken.

google is your friend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar