söndag 9 oktober 2011

SÖNDAGSMELANKOLISK

För två veckor sen skulle jag flytta till Stockholm om "två-tre veckor" men jag har på nåt vis skjutit på datumet och om någon frågar nu så flyttar jag fortfarande om "två-tre veckor". Jobb och boende finns. Ett fint stockholmsliv väntar och flera vänner finns där nere som jag verkligen ser fram mot att få träffa oftare och säga saker som "Vi kan väl ta en promenad på Djurgården idag?" eller "Vi åker och köper juice av Andreas Wilson!" Det kommer bli kalas. Även att jobba och tjäna pengar (vilket är en bristvara för tillfället) kommer kännas riktigt bra. Men att ta steget, att packa stora väskor och flytta. När man är en rätt konservativ tjej som jag är så blir det jobbigt. Speciellt jobbigt när det finns så mycket här hemma som jag älskar och speciellt när livet förändras så olägligt för en av mina närmsta. Ett preliminärt datum är i alla fall satt för den så kallade flytten och jag kommer nog trivas som fisken i vattnet när jag väl vågat ta det där steget. Att göra stora saker som förändrar ens liv, att ta stora steg är svårt men det hör på nåt vis till tror jag.

För att trösta min söndagsmelankoli har jag kokat en kopp te och ska spendera dom närmsta 40 minuterna framför Gossip Girl. Jag har också ringt min syster som ska komma om en liten timme för att ha lite kul och vara så bra som bara hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar