torsdag 31 maj 2012

HEMMA

Igår packade jag tre stora väskor och tre små väskor. Tillsammans med dom och Josefine satte jag mig på tåget norrut. Sa hejdå till älskade Stockholm och hej till världens bästa by. (Jag har inte varit i alla byar i världen men jag kommer alltid älska just denna by på ett speciellt vis pga jag föddes och växte upp här osv.) Nu är jag alltså hemma-hemma för sommaren. Jag valde att komma hem för att enligt mig finns det inte så mycket som är bättre än just Järvsö och Hälsingland på sommaren. Speciellt i år då många vänner fortfarande är kvar här hemma, gäller att passa på så att säga. Planen för sommaren är att jag ska jobba på Sveas Britas och kanske lite på Kramsta. Tänkte även till exempel; cykla med en handduk på pakethållaren och fika i cykelkorgen, bada tills jag blir skrynklig som ett russin, äta glass cirka jämt, gå på årets teater på Träteatern (det är Peter Pan och den kommer säkert vara jättebra), åka till Bollnäs och busa med min lillebror, baka rabarberpaj, dricka rosévin, klappa kossor och massvis sånt där som hör sommaren till. Imorgon är det första juni och enligt mig börjar sommaren då så det är bara att sätta igång med alla dom här somriga sakerna nu, även om det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar