lördag 12 maj 2012

LEV LIVET LEENDE

Igår hade jag en sån där riktigt riktigt bra dag! När man vaknar och känner att allt känns toppen. Vilket inte är så ofta men när det väl händer är det ju fantastiskt. Började dagen med en morgonpromenad, såg hur hela naturen hade exploderat i grönska och det luktade så gott. Åkte sedan till jobbet och då det va lugna gatan på cafét så satt vi mest och drack te och lyssnade på bra musik. När jag slutade vid tre så gick jag till Liljansskogen och kände in skogen. Låter sjukt flummigt men i Stockholm är det inte allt för ofta man får lukta och höra på skog så jag spenderade en hel massa timmar på en bänk. Pekka Heino sprang förbi och såg trevlig ut. Han sprang förbi en timme senare och jag satt kvar på samma bänk. Vi delade ett leende.

Ni vet när man inte kan sätta ord på en känsla, eller när en bild inte ens säger hälften om hur det är. Precis så va det då. Jag hade velat berätta för alla i världen hur lycklig jag va, med risk för att misstänkas för att ha tagit uppåtchack.

Dagen avslutades tillsammans med mina favorit-killar, några öl och en liten ostbricka på Söder.

En minst sagt underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar