torsdag 12 juli 2012

FAVORITER DEL 1.

När man cyklar förbi hundratals lupiner och deras somriga doft bara sveper lätt förbi. Att äta ägg som Ronja Rövardotter. Vackra fotografier som man önskar att man själv har tagit. Att sitta på det lilla taken utanför mitt fönster i kvällssolen.  Pioner. Att gå till en sten på en åker så många gånger så att det till slut blir en liten stig. Te, alla sorter utom earl grey och de med citrussmak. När man sitter på en stenhäll och har picknick en hel dag tillsammans med en favoritvän. Extra långa kramar. Att vakna till doften av nybakade vaniljbullar. Hur min lillebror alltid alltid alltid gör mig på bra humör, tex. genom att ta tag i min hand och klämma hårt. Äldre människor som kan ge tips och råd, som min farmor. Hur man kan få en ny favoritlåt genom att bara lyssna på de fyra första sekunderna. Att ge en present som man är så nöjd med. När man kan varenda ord i en låt och sitter i bilen och sjunger, högt. Dricka rött vin och lyssna på Edith Piaf. Att skära äpple med en matkniv och äta direkt i handen. När man får ett hopphjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar