lördag 7 juli 2012

JERRY OCH MYGGBETT

Igår va jag nervös hela dagen. Sprang runt och fixade kaffe och gjorde ost-smörgåsar. Ställde upp Järvsö-honung på övervåningen och svettades av den tryckande värmen och hjälp-tänk-om-jag-gör-fel-och-dom-blir-sura, den känslan. Jag va nämligen ansvarig för logerna till Jerry Williams med "crew". När dom väl kom gick allt så bra och solen sken och alla va glada.
Dom bytte om medan gästerna på nedervåningen åt grillbuffé och drack rosévin och massa öl. Jag fick reda på att jag skulle få vara ledig på lördagen (idag) och när showen va slut och efter att dom hade ätit ett extra fat med ost och kex, precis innan dom skulle åka kom "Jerka" förbi där jag stod och plockade tomma ölflaskor. På sin grövsta stockholmska sa han; "Tjeeena igen. Det va jättetrevligt de här. Tack så mycket hörrudu! Ha det bra, tjaa!"
Nu är inte jag direkt ett fan men det kändes fint. När jag kom hem satt jag på altanen i mörkret. En myggjävel bet mig på knät och "bettet" blev stort som en femkrona. Måste vara något slags rekord, men det gjorde faktiskt ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar